Fisioteràpia postoperatòria - Fisio360

Qué tractem? Fisioteràpia postoperatòria

Pròtesis de genoll
Els ossos de l’'extremitat inferior, el fèmur, la tíbia i el peroné, s'’uneixen mitjançant l'’articulació del genoll. Per permetre el moviment dels ossos, la superfície articular està recoberta per cartílag. Els meniscs permeten els moviments propis de l'’articulació, que es manté mitjançant lligaments i l'anomenada càpsula articular que l'’envolta. Les pròtesis són reproduccions dels ossos de la zona del genoll, generalment de titani, que es col·loquen al lloc de l'articulació.
Pròtesis de maluc
Igual que en el genoll la pròtesi substitueix l'articulació, la qual se sol posar o per artrosi molt avançada, per necrosi o per fractura.
Artroscòpia
És una tècnica quirúrgica mínimament invasiva que consisteix en la introducció d’'un lent amb una càmera de vídeo dins d'una articulació a través d'unes petites incisions. D'’aquesta manera, el cirurgià pot accedir fàcilment a tota l’'articulació, visualitzant les estructures que la componen d'una manera fins i tot millor que si la tingués exposada totalment per una gran incisió. Gràcies a això, els procediments que es realitzen per aquesta tècnica són de molt ràpida recuperació, molt menys dolorosos, i amb una morbiditat (taxa de complicacions) molt menor que mitjançant les tècniques tradicionals obertes. Les intervencions més freqüents són l'’artroscòpia de genoll (menistectomia, lligamentoplàstia, etc.) i d'’espatlla.
  • Disminució de l'’edema i inflamació.
  • Disminució del dolor.
  • Evita adherències en la cicatriu.
  • Enforteix la musculatura implicada.
  • Recupera l'arc de mobilitat.
  • Aconsegueix una marxa normal en el cas de pròtesis de maluc i genoll o artroscòpia de meniscs.
  • Volta a les activitats de la vida diària.