Fibromiàlgia - Fisio360

Qué tractem? Fibromiàlgia

És una condició músculoesquelètica complexa i de caràcter crònica que ocasiona dolors generalitzats i un profund esgotament. Les persones que pateixen fibromiàlgia pateixen intensos dolors a diferents parts del cos. El terme miàlgia indica dolor muscular; no havent inflamació del teixit muscular. Les miàlgies són presents en els teixits fibrosos, músculs, tendons, lligaments i altres zones. Es pot afectar qualsevol teixit fibromuscular, però els més freqüents són els dolors del occípit (part infero-posterior del cap), coll (dolor o espasme cervical), espatlles, tòrax, zona baixa de l’'esquena i músculs dels glutis i de la línia d'’articulació del genoll.

A més del dolor i l'’esgotament, les persones amb fibromiàlgia experimenten alguns dels següents símptomes: Trastorns del son, anquilosament i rigidesa del cos, mals de cap o dels músculs de la cara, malestar abdominal, bufeta irritable, parestèsies, entumiment o formigueig , dolors del pit, costocondralgia (dolors musculars on les costelles s’'ajunten amb l'’estèrnum), desequilibris i marejos, major sensibilitat al medi ambient, etc.

• Alleuja el dolor: disminució de la sensibilitat de les terminacions nervioses.
  • Disminuir la rigidesa muscular, facilitant la seva relaxació.
  • Facilitar una millor circulació i millorar el metabolisme muscular.
  • Prevenir l'’aparició de contractures, alleujant les ja existents.
  • Major facilitat i potència en la contracció muscular.
  • Incrementa amplitud dels moviments articulars.
  • Millorar la qualitat de vida del pacient.